e-pasok
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

5 απαντήσεις

Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  PanagiotisP Τετ Μαρ 19, 2008 12:37 am

Σε αυτή την κατηγορία ξεκινά η συζήτηση για τα προβλήματα που συναντούμε στις δημόσιες υπηρεσίες (αδιαφάνεια, γραφειοκρατεία, "λαδώματα" κλπ) με σκοπό την ανάδειξη συγκεκριμένων προτάσεων επίλυσης. Είστε όλοι ευπρόσδεκτοι στη συζήτηση.

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες 2rea48a


Έχει επεξεργασθεί από τον/την PanagiotisP στις Τρι Απρ 15, 2008 3:38 pm, 1 φορά

PanagiotisP
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 258
Ημερομηνία εγγραφής : 27/02/2008
Ηλικία : 41
Τόπος : Αθήνα

http://web4democracy.blogspot.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημόσιες υπηρεσίες και διαφθορά

Δημοσίευση  thepos Τετ Μαρ 19, 2008 11:27 pm

Αν και ότι να πει κανείς για τις δημόσιες υπηρεσίες της Ελλάδος εγώ θέλω να αρχίσω λίγο αιρετικά και να πω ότι θα ξεκινήσω από τα θετικά ή μάλλον από τα εν δυνάμη θετικά στοιχεία τη ελληνικής χαρτοδημοκρατίας.
α)σαν εν δυνάμη θετικό θα χαρακτηρίσω την ικανότητα των υπαλλήλων να βρήσκουν άμεσες λύσεις στο κυκεώνα αυτό των νόμων των διατάξεων και των άρθρων,όταν θέλουν.
β)Θετικό εν μέρη και τουλάχιστον για τώρα το όποιο φιλότιμο υπάρχει ακόμη σ' αυτούς
γ)θετικό θα χαρακτηρίσω και το ότι πιάσαμε πάτο και πιο κάτω δεν πάει αλλιώς θα είχαμε πάει.
Γιατί ξεκινώ με τα θετικά;γιατί εκεί πάνω πρέπει να χτίσουμε την όποια προσπάθεια.Κωδικοποιώντας λοιπόν της προτάσεις μου αναφέρω.

  1. Άμεση κωδικοποίηση όλων των θέλω και των πρέπει-χαρτιά και διαδικασίες-και ανάρτηση τους στο διαδύκτιο έτσι ώστε ο κάθε πολίτης να μπορεί να ξέρει τι χρειάζεται με ποιές προϋποθέσεις θα τελειώσει την υπόθεσή του.
  2. Σύσταση(λυπάμε που το λέω) μιας υπηρεσίας ελέγχου όπου ο κάθε πολίτης που νομίζει ότι αδικείται να προσφεύγει χωρίς δικαστικες εμπλοκές και έξοδα και εκεί με βάση την κωδικοποίηση που λέγαμε να γίνεται ένας επανέλεγχος και σε περίπτωση δικαίωσης να υπάρχουν επιπτώσεις.
  3. Για την πλήρη και γρήγορη μηχανοργανωση των υπηρεσιών και την πλήρη κατάργηση των υπαρχόντων φακέλλων θα πρότεινα να προσληφθούν άτομα που θα ασχοληθούν μόνο με αυτό και όταν με το καλό όλα τελειώσουν να πάρουν σύνταξη οι άνθρωποι και μάλιστα τιμητική για το τεράστιο έργο που θα έχουν επιτελέσει.

Δεν αναφέρομαι στις επιμέρους υπηρεσίες γιατί θα γράφουμε μέχρι αύριο.Ίσως θα πρέπει εκτός από το γενικό πλαίσιο να ανοίξουμε και επιμέρους θέματα όπως Εφορία Πολεοδομία Υγεία κλπ

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  PanagiotisP Πεμ Μαρ 20, 2008 5:10 am

Συμφωνώ thepo και επαυξάνω. Πραγματικά μου αρέσει ο δημιουργικός τρόπος που ξεκίνησες τη σκέψη σου. Είσαι άψογος! Μου αρέσει οτι στο νέο μας φόρουμ διαβάζω ποιότητα στο λόγο σε συνδυασμό με τη συντομία των κειμένων. Αυτό είναι συμβατό με την χρήση του διαδικτύου όπου πολλοί αναγνώστες δεν έχουν χρόνο να διαβάζουν τα μεγάλα κατεβατά που συχνά όλοι αναγκαζόμαστε να γράψουμε. Επίσης με τον τρόπο αυτό μπορούμε ανά πάσα στιγμή να τα ανεβάσουμε ένα ένα για ψήφισμα προκειμένου να θέσουμε τους δομικούς λίθους που θα εκπροσωπήσουν το φόρουμ μας.

Στο τεχνικό μέρος πες μου τι προτείνεις να κάνουμε. Για αρχή συστήνω να μην χωρίσουμε σε πολλές επιμέρους υποενότητες. Είναι το κλασσικό λάθος που κάνουν πολλοί που ξεκινούν νέο φόρουμ. Από την εμπειρία μου γνωρίζω οτι ο χωρισμός σε πολλές επιμέρους ενότητες συζητήσεων όταν δεν συμμετέχουν πολλά άτομα είναι εγγυημένη συνταγή αποτυχίας. Τελικά έτσι δεν συζητείται καμία κατηγορία σωστά και ερημώνουν γρήγορα όλα τα θέματα. Έχω δει πολλά τέτοια ζωντανά νεκροταφεία ιδεών στο διαδίκτυο και για τον λόγο αυτό ξεκινήσαμε δειλά δειλά με μόνο λίγες ενότητες συζητήσεων προσθέτοντας νέα ενότητα μόνο όταν προκύπτει η αντίστοιχη ανάγκη. Τώρα βέβαια είμαι πάντα έτοιμος να πειραματιστώ σε νέες προτάσεις. Αν έχεις κάποια άλλη ιδέα πχ για λίγες συγκεκριμένες υποενότητες πες μου γιατί και το δικό μου μυαλό έχει κολλήσει. Πχ μια ενότητα για Υγεία νομίζω έχει νόημα. Από εκεί και πέρα πως μπορούμε να κατατάξουμε τις υπόλοιπες υπηρεσίες με σύντομο τρόπο; Για αρχή πάντως με ότι σκέψεις έχεις να γράψεις ξεκίνησε να μας φωτίζεις και τίποτα δεν θα πάει χαμένο. Λες οτι αν μιλήσουμε για όλες τις υπηρεσίες θα "γράφουμε μέχρι αύριο". Μπορώ να σε βεβαιώσω πως τα μυαλά των εκλεγμένων εκπροσώπων μας έχουν στερέψει τόσο πολύ που αν υιοθετήσουν το 10% από αυτά που θα διεκδικήσουμε μαζί ως αυτοοργάνωση θα αλλάξει εντελώς η πορεία του τόπου. Κουράγιο λοιπόν γιατί η δημιουργική κριτική είναι πιο σπάνια από το χρυσάφι και την έχει ανάγκη το ΠΑΣΟΚ και ο τόπος. Γράψε ότι θέλεις για αρχή και εκ των υστέρων ανά πάσα στιγμή μπορούμε να μεταφέρουμε τα κείμενα σε άλλη ενότητα.

PanagiotisP
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 258
Ημερομηνία εγγραφής : 27/02/2008
Ηλικία : 41
Τόπος : Αθήνα

http://web4democracy.blogspot.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  Eleni Πεμ Μαρ 20, 2008 2:34 pm

Για τις δημόσιες υπηρεσίες, εγώ θα σταθώ στα νοσοκομεία. Άκουσα μια εκπομπή με τον πρόεδρο Καρατσαφέρη και έλεγε ότι στα νοσοκομεία γίνεται κατασπατάληση των φαρμάκων και των υλικών. Θα πρότεινα λοιπόν να δύνονται στην δημοσιότητα όλα τα στοιχεία του νοσοκομείου. Πόσους ασθενείς ανά κατηγορία περιθάλπει, πόσα φάρμακα, πόσα υλικά, από πού αγοράζει και σε τι τιμές, και όλα γενικά τα στοιχεία Διότι ψάχνουμε για παράδειγμα τις προμήθειες, δηλαδή πόσο κάνει μια σύριγγα και το σκάνδαλο μπορεί να είναι αλλού, μπορεί ξαφνικά να διαπιστώσουμε ότι για κάθε ασθενή να έχουν αγοραστεί 500 ΣΥΡΙΓΓΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΕΛΑΘΟΎΜΕ!


Ας το λάβει λοιπόν υπόψη του το πασοκ για να οργανωθεί πως θα το αντιμετωπίσει όταν θα έρθει στην κυβέρνηση. Ο Καρατσαφέρης είπε ότι όπως πηγαίνουν τα φορτηγά με τα φάρμακα στο νοσοκομείο δίνουν μόνο τα τιμολόγια στον αποθηκάριο και όπως είναι φορτωμένα φεύγουν ξανά για άλλο προορισμό. Αυτά δεν τα βλέπει η κυβέρνηση; Γιατί δεν μας δίνει όλα τα στοιχεία στη δημοσιότητα για να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει; Κατασπαταλείται η περιουσία των ταμείων και ο κ. Αβραμόπουλος το μόνο που κάνει είναι να πηγαίνει στα εγκαίνια των ιδιωτικών κέντρων υγείας και να βγάζει πύρινους λόγους για την προσφορά τους στον τόπο!

Eleni

Αριθμός μηνυμάτων : 71
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  DimKaramitsas Πεμ Μαρ 20, 2008 8:25 pm

Παλι από το ΠΑΣΟΚ του ΑΝΘΡΩΠΟΥ (για την διαφάνεια κάπου έχω βάλει και ένα ειδικότερο)


7. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ


Το δημόσιο χρήμα, το χρήμα όλων μας, με το οποίο η Ελλάδα θα μπορούσε και έπρεπε να έχει άλλη μορφή, νέμεται και χαρίζεται σε ημέτερους της κάθε εξουσίας και κόμματος.

Είναι σαφές και γνωστό σε όλους τους σκεπτόμενους Ελληνες, σε όσους έχουν την ελάχιστη έστω πρόσβαση στην εξουσία, ότι η πολιτική των κυβερνώντων πολλές φορές καθορίζεται από τις ορέξεις ισχυρών του πλούτου, που στηρίζουν κόμματα και μηχανισμούς ακόμα και οικονομικά.

Τα ανταλλάγματα είναι η συμμετοχή στην διανομή – κέρδος από το βιός και το υστέρημα του Ελληνα, που αντί να πάει ατόφιο σε έργα και δαπάνες που έχει ανάγκη ο τόπος μας, ενθυλακώνεται από τους μηχανισμούς αυτούς.

Τίποτα στον τόπο δεν προχωρά με τον τρόπο αυτό, παρά μόνο η σήψη και η γενική αίσθηση διαφθοράς, μια γενική αίσθηση που σπάνια λανθάνει, αλλά και καλλιεργεί φαινόμενα αλλοτρίωσης, απαξίωσης των πάντων και μας «εκπαιδεύει» όλους, μας προετοιμάζει, να γίνουμε ένα ακόμα γρανάζι της διαφθοράς και της διαπλοκής αυτής με αντάλλαγμα προσωπικά οφέλη.

Το ίδιο το ΠΑΣΟΚ έχει τις ευθύνες του για όσα έγιναν, ήταν απροετοίμαστο και πολλές φορές απρόθυμο να λάβει δραστικά μέτρα, τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με τα έργα και της ημέρες της Νέας Δημοκρατίας.

Το ΠΑΣΟΚ, ώριμο και αποφασιστικό όσο ποτέ, θέτει ως σύνθημα του την ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, διαφάνεια παντού.

Η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας στην εξυπηρέτηση της διαφάνειας είναι αναγκαία.



Τίποτα δεν μπορεί να είναι κρυφό και σκοτεινό στην Ελλάδα του αύριο.

Κάθε προμήθεια και καταβολή από το Δημόσιο και κάθε νομικό πρόσωπο στο οποίο μετέχει ή το χρηματοδοτεί το Δημόσιο, θα δημοσιεύεται υποχρεωτικά και αναλυτικά στο διαδίκτυο.

Οι διαγωνισμοί προμηθειών και δημοσίων έργων παύουν να είναι κλειστοί και μυστικοί. Γίνονται όλοι δημόσιοι, ανοικτοί, με διάρκεια και μέσω διαδικτύου. Κάθε ενδιαφερόμενος ή πολίτης έχει πρόσβαση στα στοιχεία και μπορεί να εκφράσει τις επιφυλάξεις ή παρατηρήσεις του. Οι μετέχοντες μπορούν να υποβάλλουν βελτιωμένη προσφορά μέσα. Ετσι οι διαγωνισμοί γίνονται πραγματικά δημόσιοι και διάφανοι, δημοκρατικά ελεγχόμενοι και προς το συμφέρον του δημοσίου. Η πορεία υλοποίησης ενός έργου και οι αναπροσαρμογές τιμών παρακολουθούνται κατά τον αυτό τρόπο.

Κάθε πολίτης ή οργάνωση που έχει ερωτηματικά θα μπορεί να θέσει ερώτημα στον κάθε φορέα και αυτός σε σύντομο χρόνο και πλήρως αιτιολογημένα θα πρέπει να απαντήσει. Αν οι απαντήσεις δεν έλθουν ή δεν είναι ικανοποιητικές ο ποινικός νόμος θα έχει τον λόγο.

Η δημόσια σπατάλη υπέρ ημετέρων πρέπει να σταματήσει.

Η θέσπιση δημοκρατικά εκλεγμένης από όλους τους πολίτες αρχής ελέγχου διαφάνειας που θα συγκεντρώνει τα ανωτέρω, που θα μεριμνά και θα ελέγχει είναι επιβεβλημένη.

Το αυτό θα ισχύσει και σε κάθε κρατική επιχορήγηση.

Πέραν τούτου παύουν οι επιχορηγήσεις άνευ αιτιολογίας, κάθε σωματείο ή ένωση προσώπων που επιθυμεί επιχορήγηση θα χρηματοδοτείται μόνο για συγκεκριμένη εκδήλωση ή σκόπιμη δαπάνη και με την υποβολή και έλεγχο των αντιστοίχων παραστατικών.

Ούτε μία δεκάρα του Ελληνα φορολογούμενου δεν μπορεί να πηγαίνει χαμένη, είναι καθήκον όλων.
[/b]

DimKaramitsas

Αριθμός μηνυμάτων : 61
Ημερομηνία εγγραφής : 11/03/2008

http://dialogoskoinonia.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  DimKaramitsas Πεμ Μαρ 20, 2008 8:28 pm

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

14. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ


Η Δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα σχεδιάστηκε ως μηχανισμός επιβολής, καταπίεσης και ελέγχου.


Με την υπάρχουσα δομή δεν μπορεί να προσφέρει στο σύγχρονο γίγνεσθαι. Η Δημόσια διοίκηση αλλάζει δομή, σχεδιάζεται από την αρχή με μοναδικό στόχο και σκοπό την προσφορά στον πολίτη και στο κοινωνικό σύνολο.


Αυτός είναι ο σκοπός της. Τέρμα στον υπάλληλο φόβητρο ναι στον υπάλληλο φίλο και αρωγό της κοινωνίας.


Ο πολίτης δεν αιτείται πια, αλλά προτείνει στην διοίκηση.


Οι θεσμοί δημοκρατικού κοινωνικού ελέγχου, μέσα από πολυμελή όργανα καθιερώνονται παντού.


Οι διάφορες «ανεξάρτητες αρχές» παύουν να αποτελούν όργανα της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλά πλέον οι διοικήσεις τους θα εκλέγονται από τους πολίτες με ανοικτές ψηφοφορίες, οι δε πολίτες μετέχουν σε αυτές και στα διοικητικά τους συμβούλια πλειοψηφικά και με βραχυχρόνιες εναλλαγές των προσώπων και καθορίζουν τις αποφάσεις τους και τους στόχους τους με γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον.


Η ίδια η δημόσια διοίκηση που ενεργεί στο όνομα του ελληνικού λαού, επανέρχεται στον έλεγχό του.


Με θεσμούς δημοκρατίας καθιερώνονται πολυσυμμετοχικοί κοινωνικοί μηχανισμοί αρωγής και ελέγχου.


Τίποτα δεν μένει κρυφό από τους πολίτες.


Καθιερώνεται παράλληλα τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες με δυνατότητα του πολίτη να λαμβάνει ηλεκτρονικά και άμεσα κάθε απαραίτητο πιστοποιητικό ή βεβαίωση.


Η γραφειοκρατία αυτής της μορφής είναι εύκολο πλέον να νικηθεί.


Καθεστώς εργασίας στο δημόσιο


Το δημόσιο ιστορικά έγινε και παραμένει μηχανισμός επιβολής κομματικών – παραταξιακών επιλογών και προσώπων.


Η παθογένειά του, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο φαινόμενο αυτό που πρέπει να σταματήσει.


Η Ν.Δ. με την άρση της μονιμότητας επιχειρεί να γυρίσει την Ελλάδα στον καιρό των Τρικουπικών και Δεληγιαννικών, στον καιρό των Βενιζελικών και Αντιβενιζελικών, τότε που κάθε παράταξη απέλυε και εξεδίωχνε τους οπαδούς της άλλης. Για την προστασία από τα φαινόμενα αυτά θεσπίστηκε η μονιμότητα των δημ. υπαλλήλων, αλλά και αυστηρό πειθαρχικό δίκαιο.


Ο δημ. υπάλληλος ως πρόσωπο εκφραστής των αποφάσεων του Ελληνικού λαού, δεν μπορεί να βρίσκεται υπό την αίρεση προϊσταμένων και κομματικών συμφερόντων. Η μονιμότητα και το πειθαρχικό δίκαιο επανέρχεται και εφαρμόζεται.


Καθιερώνεται δημόσιο και ανοικτό σύστημα αξιολόγησης – βαθμολόγησης των δημ. Υπαλλήλων με την ευρεία συμμετοχή κοινωνικών φορέων και των ίδιων των υπαλλήλων.


Η σχετική εξουσία μονοπρόσωπων οργάνων – προϊσταμένων καταργείται, η κοινωνία και οι ίδιοι οι υπάλληλοι έχουν πλέον θεσμικά τον λόγο στα τεκταινόμενα και οφείλουν οι ίδιοι να προτείνουν και να μετέχουν αποφασιστικά και πλειοψηφικά στην εκλογή των προϊσταμένων τους και στα συμβούλια προαγωγών.


Για κάθε λειτουργό και υπάλληλο θεσπίζονται δεδομένα κριτήρια τοποθέτησης με βαθμολογία.


Για τα κριτήρια και την βαθμολογία αποφασίζουν οι Ελληνες σε καθολική ψηφοφορία.


Κάθε δημόσιος υπάλληλος και λειτουργός υποχρεούται να μην συναινέσει και ενεργήσει σε εντολές που είναι αντίθετες με το Σύνταγμα και τους νόμους.


Προσλήψεις στο Δημόσιο.


Ονειρο εκατομμυρίων Ελλήνων για να ξεφύγουν από την αβεβαιότητα της επιβίωσης.


Το νέο ΠΑΣΟΚ, το ΠΑΣΟΚ του σήμερα σέβεται και ενισχύει τους θεσμούς εργασίας παντού, ώστε να παύσει η αβεβαιότητα.


Το ΠΑΣΟΚ καθιέρωσε τον Α.Σ.Ε.Π. και τα ελάχιστα στοιχεία ελέγχου της νομιμότητας μιας απόφασης, ήταν πολιτικό ζητούμενο του ελληνικού λαού από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους. Η Ν.Δ. για να βολέψει ευκολότερα ημετέρους κατήργησε ουσιαστικά την όποια αξιοκρατία υπήρχε με τον διάτρητο θεσμό της συνέντευξης.


Το ΑΣΕΠ ως «ανεξάρτητη δημοκρατικά εκλεγμένη διοικητική αρχή» με τη νέα του μορφή, επανέρχεται στην κρίση κάθε πρόσληψης, τα κριτήρια αντικειμενικοποιούνται και γίνονται περισσότερα και οι κρίσεις δημοσιεύονται.


Οργανώσεις πολιτών από την κοινωνία μπορούν να προτείνουν την κάλυψη θέσεων από συγκεκριμένους πολίτες που κατά τη γνώμη τους δικαιούνται την πρόσληψη στο δημόσιο και θα είναι χρήσιμοι στις θέσεις τους.


Περισσότερη δημοκρατία, περισσότερη κοινωνική συμμετοχή.


Συμβασιούχοι


Οι σύγχρονοι αιχμάλωτοι των κυβερνήσεων και των κομματικών πολέμων.


Το καθεστώς ομηρίας σταματά οριστικά.


Προκηρύσσονται προς πλήρωση όλες οι κενές θέσεις που θα δημιουργηθούν στο δημόσιο.


Οι συμβασιούχοι λαμβάνουν ειδική μοριοδότηση ανάλογα με τα χρόνια, την απόδοση τους και τα οικογενειακά τους δεδομένα.


Ενοπλες δυνάμεις και σώματα ασφαλείας


Στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας, αλλά και στα σώματα ασφαλείας, επικρατεί πλήρης κομματική φαυλοκρατία και αδιαφάνεια. Τομείς τόσο ευαίσθητοι για την χώρα μας έχουν γίνει θέατρο κομματικών επιλογών και οικονομικών σκανδάλων. Η ικανότητα δεν μετρά στο ελάχιστο, οι αξιολογήσεις γίνονται στα κομματικά γραφεία ανάλογα με την κομματική ταυτότητα του καθενός. Ακόμα και τα Συνταγματικά δικαιώματα καταπατούνται και βρίσκονται υπο αίρεση.


Για το ΠΑΣΟΚ όλα αυτά πρέπει να σταματήσουν.


Το ΠΑΣΟΚ θέλει και θα δημιουργήσει ένα στράτευμα του ελληνικού λαού, ικανό, αποτελεσματικό, δημοκρατικό στην ουσία του και δίκαιο απέναντι στους μετέχοντες ενεργά σε αυτό. Το ίδια ισχύουν και για τα σώματα ασφαλείας.


Είναι για αυτό αναγκαία πρώτα απ’ όλα η ορθολογική δημοκρατική αξιολόγηση κάθε στελέχους, με σύγχρονες μεθόδους που να ανταποκρίνονται στις πιο πάνω κατευθύνσεις.


Η φαυλοκρατία και οι κομματικοί διωγμοί πρέπει να σταματήσουν άμεσα.


Θέση του ΠΑΣΟΚ είναι ότι ο στρατός πρέπει να εκδημοκρατιστεί εκ βάθρων.


Οι αξιολογήσεις, τοποθετήσεις, μεταθέσεις, προαγωγές, αλλά και ο έλεγχος των προμηθειών παύουν να γίνονται μέσα από τα κομματικά ή υπουργικά γραφεία, αλλά αποτελούν έργο ανεξάρτητης πολυμελούς αρχής που εκλέγεται δημοκρατικά από τον ελληνικό λαό, σύμφωνα με τις αρχές που έχουν τεθεί και αλλού στο παρόν.


Οι αμοιβές στις ένοπλες δυνάμεις αυξάνονται και συνδέονται με αυτές των δικαστικών λειτουργών. Σημαντικές αυξήσεις γίνονται και στα σώματα ασφαλείας για να πάψει η αβεβαιότητα και τα παράλληλα και «παράπλευρα» επαγγέλματα.


Ο συνδικαλισμός επιτρέπεται και αποτελεί την φωνή των μετεχόντων στις ένοπλες δυνάμεις.


Η εκπαίδευση και επιμόρφωση των στελεχών γίνεται υποχρεωτική και τίθεται σε ορθολογικές βάσεις.


Η θητεία καταργείται, αντ’ αυτής Ελληνες και Ελληνίδες μετέχουν σε σύντομα προγράμματα εκπαίδευσης, ώστε να εξοικειωθούν με τον χειρισμό των αμυντικών συστημάτων και να μπορέσουν να συγκροτήσουν ενεργά το θεσμό της παλλαϊκής άμυνας. Αντίστοιχη εκπαίδευση λαμβάνουν οι πολίτες σε ζητήματα πυρασφάλειας και προσωπικής άμυνας – ασφάλειας.


Η άμυνα της χώρας και η εκπαίδευση σε ζητήματα ασφάλειας γίνεται θέμα της ελληνικής κοινωνίας. Παίρνουμε την ζωή μας και την ασφάλειά μας στα χέρια μας, για να φτιάξουμε μια χώρα ικανή να αμυνθεί απέναντι σε κάθε κίνδυνο.


Ειδικά : αστυνομία και αστυνομικά μέτρα.


Η αστυνομία αλλάζει μορφή και σκοπό. Γίνεται αστυνομία του πολίτη και η δράση της ελέγχεται από την κοινωνία, μέσω των θεσμών δημοκρατίας.


Οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στο νόμο και δεν μπορεί να είναι απροστάτευτοι, με κενά αστυνομικά τμήματα, την ίδια ώρα που χιλιάδες αστυνομικοί προστατεύουν ειδικούς στόχους.


Η αστυνομία παύει να διαχειρίζεται κατά το δοκούν ευρύτατες εξουσίες.


Η αστυνομία και κάθε κρατική υπηρεσία απαγορεύεται να έρχεται σε οποιουδήποτε είδους μυστική επαφή με ομάδες ταραξιών με σκοπό την εισχώρηση σε αυτές. Τούτο είναι έργο μόνο της Ε.Υ.Π. και μόνο με ρητή εντολή του πρωθυπουργού της χώρας.


Η αστυνομία παύει να είναι παρούσα σε πορείες κοινωνικών φορέων και να βλέπουμε ως επακόλουθο να χτυπιούνται ανηλεώς συνδικαλιστές, ακόμα και βουλευτές, επειδή θέλουν να επιδώσουν ένα ψήφισμα σε υπουργούς και κάθε είδους κρατικούς αξιωματούχους..


Οι δημόσιοι λειτουργοί κάθε βαθμίδας, υπάλληλοι στην ουσία των πολιτών, είναι υποχρεωμένοι να δέχονται αντιπροσωπείες, να παραλαμβάνουν ψηφίσματα και να συζητούν με τους κοινωνικούς φορείς. Ο παραβάτης παύεται άμεσα και χάνει την θέση του.

DimKaramitsas

Αριθμός μηνυμάτων : 61
Ημερομηνία εγγραφής : 11/03/2008

http://dialogoskoinonia.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  DimKaramitsas Πεμ Μαρ 20, 2008 8:29 pm

Για το σύστημα δημοκρατίας (δημοκρατικές αρχές και άμεση δημοκρατία)

29. ΘΕΣΜΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ


Όπως ήδη δηλώσαμε, για το ΠΑΣΟΚ, το κράτος των Ελλήνων και η Πολιτεία των Ελλήνων είναι οι ίδιοι οι πολίτες αυτής χώρας, αυτοί συγκροτούν το κράτος και αυτοί καθορίζουν την πορεία του.


Η δημιουργία μιας πραγματικής «Πολιτείας των Ελλήνων», όπου μετέχουν όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας, είναι ο πολιτικός στόχος του κινήματός μας. Για να υπάρξει «Πολιτεία των Ελλήνων», Πολιτεία των Ανθρώπων, είναι αναγκαία η πραγματική Δημοκρατία.


Η τεχνολογία δίνει σήμερα δυνατότητες έκφρασης απόψεων που δεν υπήρχαν στο παρελθόν. Με την σωστή και ασφαλή χρήση της τεχνολογίας μπορούμε να δημιουργήσουμε θεσμούς δημοκρατίας. συν-πρότασης και συν-απόφασης των πολιτών και σε αυτό τον στόχο κινείται το κίνημά μας.


Πρώτα απ’ όλα είναι για μας αδιανόητο οι πολίτες να μην μετέχουν στις αποφάσεις για θεσμούς της Πολιτείας τους.


Το πρόσφατο παράδειγμα της πλήρους ανικανότητας των κομματικών επιλογών της Ν.Δ. στα σώματα ασφαλείας, την εγκατάλειψης και της ανοργανωσιάς με αποτέλεσμα να κατακαεί από την ανικανότητα η Ελλάδα και να θρηνήσουμε εκατόμβες χαμένων ανθρώπινων ζωών είναι χαρακτηριστικό και τραγικό.


Πρέπει να τεθεί ένα τέρμα στις επιλογές ανικάνων με βάση μόνο τα κομματικά κριτήρια, η επιλογή ικανών προσώπων είναι θωράκιση της αποτελεσματικότητας των δημοσίων υπηρεσιών.


Με το πρώτο παράλληλο βήμα Δημοκρατίας, το ΠΑΣΟΚ απαντά στην πρόκληση αυτή με την δημιουργία ανεξάρτητων αρχών και την ανεξαρτητοποίηση των ήδη υπαρχουσών.


Οι πολυμελείς αυτές αρχές, θα εκλέγονται άμεσα από τους πολίτες.


Θα αποφασίζουν για ζητήματα που αφορούν τον Δημόσιο βίο και παράλληλα θα ελέγχουν την λειτουργία του.


Η αρχή ή οι αρχές είναι πολυμελείς (π.χ. 60 - 100 μέλη) , τα μέλη τους εκλέγονται άμεσα από όλους τους πολίτες, σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και με απλή αναλογική, με διάρκεια θητείας 2 έτη και δυνατότητα ανανέωσης θητείας 1 φορά.


Αποφάσεις όπως οι προαγωγές και τοποθετήσεις στο Δημόσιο, παύουν να είναι αρμοδιότητα της κυβέρνησης – κόμματος και γίνονται αντικείμενο της αρμοδιότητας τέτοιων αρχών. Το ΠΑΣΟΚ πιστεύει ότι ως 1ο βήμα είναι αναγκαία η δημιουργία ανεξάρτητων αρχών για τις προαγωγές, τοποθετήσεις, αξιολογήσεις και ελέγχους σε δημόσιο, ΔΕΚΟ, στρατό, σώματα ασφαλείας κλπ. .


Αντίστοιχες επιτροπές - αρχές δημιουργούνται σε νομούς και περιφέρειες και κατ’ αντιστοιχία η επιλογή των διοικούντων σε υπηρεσίες και επιχειρήσεις δήμων γίνεται με καθολική ψηφοφορία, τούτο είναι πιο εφικτό σε δήμους κάτω των 150.000 κατοίκων.


Παράλληλα η επιλογή των διοικούντων σε θέσεις κλειδιά που ενδιαφέρουν το πανελλήνιο, π.χ. Διοικητικό Συμβούλιο ΔΕΗ, γίνεται με καθολική ψηφοφορία.


Η ανάκληση απάντων είναι δυνατή μετά από πρόταση ικανού αριθμού πολιτών και αντίστοιχη ψηφοφορία.


Παράλληλα σε κάθε τομέα της κοινωνικής δημόσιας ζωής δημιουργούνται θεσμοί δημοκρατικής πρότασης και ελέγχου.


Κάθε δημόσια ανεξάρτητη αρχή που συγκροτείται έχει τα ανωτέρω χαρακτηριστικά και θεσμίζεται από τις ανωτέρω αρχές.


Το 2ο παράλληλο βήμα δημοκρατίας και ακόμα σπουδαιότερο στην αξία του είναι οι πολίτες από κοινού έχουν το δικαίωμα της απόφασης σε ζητήματα ευρύτερης πολιτικής σημασίας, να έχουν επίσης με την συλλογή αριθμού υπογραφών το δικαίωμα της πρότασης στο πανελλήνιο όλων των ζητημάτων που αφορούν την κοινωνία.


Για τον σκοπό αυτό συγκροτείται ανεξάρτητη αρχή κατά το ανωτέρω σύστημα. Η ψηφοφορία είναι ηλεκτρονική, μυστική και διαρκεί ικανό χρονικό διάστημα και με σύστημα που εξασφαλίζει την εγκυρότητα της ψήφου.


Δημιουργείται σε κάθε δημοτικό κατάστημα ειδικός χώρος έγγραφης και ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.


Οι αποφάσεις των της κοινωνίας είναι απόλυτα δεσμευτικές για κάθε κυβέρνηση και αρχή.


Το ΠΑΣΟΚ πιστεύει στην Δημοκρατία και το εννοεί θεσμίζοντας και πραγματώνοντάς την.

DimKaramitsas

Αριθμός μηνυμάτων : 61
Ημερομηνία εγγραφής : 11/03/2008

http://dialogoskoinonia.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημόσιες υπηρεσίες-σχέσεις πολίτη -κράτους-Εφορία

Δημοσίευση  thepos Παρ Μαρ 21, 2008 7:32 pm

Είμαι έτοιμος να συμφωνήσω με πολλά με αυτά που διάβασα αλλά νομίζω ότι όσο θα προχωράμε τόσο θα ανοίγει το θέμα θα μεγαλώνουν τα κείμενα και φοβάμε ότι θα χαθούμε.Σύντροφε karamitsa πολύ καλά τα κείμενα σου αλλά δυσκολεύομαι να τα συγκρατήσω όλα και να τα σχολειάσω.Κάθε παράγραφό σου θέλει και 2 σελίδες ανάλυση.Παράκληση αν μπορείς να μας τα δίνεις λίγα λίγα για να μην χάσουμε τίποτα από όσα λες.
Τώρα για να έλθω στο θέμα εφορία. Η εφορία είναι ή μάλλον πρέπει να είναι μηχανισμός αναδιανομής προς το δικαιώτερο για τους πολίτες.Αυτό όμως δεν συνάδει με το κλίμα τρομοκρατίας και εκβιασμού που επικρατεί στις σχέσεις με τους πολίτες.Παραθέτω μερικές σκέψεις που προήρθαν από την επαφή μου με την εφορία και τις ανόητες και αδικαιολόγητες ταλαιπωρίες που υπόστηκα και όχι μόνο εγώ.Πάντα βέβαια έχοντας στο μυαλό μου ότι όλα θα μηχανογραφηθούν χωρίς δεύτυερη σκέψη.

  1. Κατάργηση του συστήματος των βιβλίων Α & Β κατηγορίας που μόνο ταλαιπωρία και διαφθορά επιφέρουν.Για να εξηγήσω:οι μικροέμποροι δεν δικαιολογούν κανένα έξοδο και οι μεγάλοι κατακλέβουν το κράτος.Αν θέλουν εστία διαφθοράς αλλά και εσόδων ορίστε.Από παραδείγματα χιλιάδες.
  2. Όλοι οι πολίτες θεωρούνται τίμιοι αλλά αυτοί που κλέβουν την εφορία τιμωρούνται παραδειγματικά.
  3. Όλα τα έξοδα μιας επιχείρησεις συμπεριλαμβανομένων προφανώς και των μισθών, του ρεύματος, του ενοικίου κλπ συν τον μισθό του ιδιοκτήτη,γιατί πολλοί "επιχειρηματίες" δεν εισπράτουν όυτε τον μισθό του υπαλλήλου,είναι αφορολόγητα αλλά τα επιπλέον φορολογούνται με συντελεστές από 40% και πάνω εκτός των επενδύσεων που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας.
  4. κωδικοποιούνται επακριβώς τα "λάθη" που τιμωρούνται σε έναν έλεγχο και δεν γίνονται έρμαιο του κάθε κομπλεξικού υπαλλήλου.
  5. Καταργείτε η δυνατότητα του διευθυντή της εφορίας να διαπραγματεύεται με τον παραβάτη-υποψήφιο θύμα.Η παρανομία δεν μπορεί να γίνεται θέμα διαπραγμάτευσης.
  6. Καθιέρωση αφορολόγητου(κατά περίπτωση) ικανού για την διαβίωση ώστε τα επιπλέον να φορολογούνται δίχως εκπτώσεις και τερτύπια που μόνο σύγχυση φέρνουν και αδικίες.
  7. Καθιέρωση του "πόθεν έσχες" για τον καθένα μας με έλεγχο των τραπεζικών καταθέσεων, γιατί δεν ξέρω αν πιάσανε βουλευτές με αδικαιολόγητα χρήματα αλλά γνωρίζω δεκάδες που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν ούτε το ένα δέκατο από την περιουσία τους.
  8. τελευταία για να πάψουν οι ουρές καθιέρωση του ραντεβού για όλες τις υπηρεσίες και την εφορία βέβαια

Αυτά και θα επανέλθω


Έχει επεξεργασθεί από τον/την thepos στις Σαβ Μαρ 22, 2008 11:55 pm, 1 φορά

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  thepos Σαβ Μαρ 22, 2008 2:24 am

Προσπαθώ να σκεφτώ πρακτικούς και αποδοτικούς τρόπους οργάνωσης του διαλόγου αλλά αδυνατώ.Γι'αυτό προσπαθώ να γράψω μόνο κωδικοποιημένες θέσεις που ίσως μπορούν πιο εύκολα να σχολιασθούν(και ίσως να απορριφθουν τελικά).Ξεκίνησα με την Εφορία που την θεωρώ την πιο δύσκολη γιατί στις περίσσότερες των περιπτώσεων των άλλων υπηρεσιών μια κωδικοποίηση,μηχανογράφηση-μηχανοργάνωση και έναν πρακτικό τρόπο ελέγχου λύνονται τα προβλήματα.Τώρα που είπα για πρακτικό τρόπο σκέφτηκα το εξής:Δημιουργείτε για κάθε υπηρεσία ηλεκτρονικό φύλλο ή φύλλα εργασίας(Φ.Ε) που περιλαμβάνει(-νουν) τις ενέργειες του υπαλλήλου, με ημερομηνίες και ώρες, ανά γενική περίπτωση, τα δικαιολογητικά(μέχρι την ηλεκτρονική διασύνδεση) και τις υποχρεώσεις των πολιτών.Αντίγραφό του θα παίρνει ο κάθε πολίτης και έτσι και το ποιος άργησε εύκολα θα αποδεικνύεται αλλά και η κρίση των υπαλλήλων, με την προώθηση των αξιοτέρων, ευκολότερα θα γίνεται.
Συνεχίζω με τις οικονομικές υπηρεσίες και κύρια με την αδειοδότηση επιχειρήσεων και τις επενδύσεις:
α)κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλους τους κλάδους επιχειρηματιών με την προώθηση των γνωστικών εφοδίων για κάθε νέο επιχειρηματία.Αν δεν τα αποκτήσεις δεν ανοίγεις επιχείρηση.
β)μετατροπή της στατιστικής υπηρεσίας από ανέκδοτο με την απόδοση των πορνείων σε κλειδί ανάπτυξης.Εξηγώ: Η Σ.Υ εκπονεί κατάλογο με τις επαγγελματικές ανάγκες κάθε περιοχής,ανάλογα με τον πληθυσμό τις εκτιμήσεις αλλά και τις διεθνείς τάσεις, ώστε να μπορεί ο καθένας που θέλει να αρχίσει μια επιχείρηση να επενδύει σίγουρα βασιζόμενος σε επιστημονικά στοιχεία και όχι στο ένστικτό του.Η πληρωμή της θα μπορεί να γίνεται από τα κέρδη της επιχείρησης.
γ)προτεραιότητα χρηματοδότησης στις σύμφωνα με τα παραπάνω επιχειρήσεις που έχουν αυξημένη πιθανότητα επιτυχίας.
δ)αδειοδότηση σύμφωνη με το Φ.Ε
ε)ενοποίηση αρμοδιοτήτων σε κοινούς φορείς για γρήγορη αδειοδότηση.Η καθυστέριση που βαρύνει το δημόσιο,απόδειξη το Φ.Ε δεν θα επιφέρει τιμωρίες και πρόστιμα στον πολίτη.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ-ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ
Πολλοί έχουν προσπαθήσει να λύσουν το γρίφο των προμηθειών αλλά εις μάτην γιατί κανείς από αυτούς δεν είχε σχέση με την αγορά.Όλοι ή σχεδόν όλοι, ήταν άσχετοι που η μόνη σχέση τους με την αγορά ήταν να τρώνε κανένα σουβλάκι που και που εκεί όταν έγινε in.Όσοι λίγο ανακατεύτηκαν ξέρουν και που πονάει και πως κλέβουν το δημόσιο.Θα μπορούσα να πω χιλιάδες παραδείγματα αλλά θα πω μόνο ένα: προμηθευτής μεγάλου Δήμου πλούτισε όχι γιατί έβαζε μεγαλύτερη τιμή αλλά γιατί παρέδινε λιγότερα προϊόντα από τα αναγραφόμενα και πάντα το αστείο ήταν ότι θα στεναχορηθώ όταν θα αρχίσουν να μετράνε, πράγμα που δεν έγινε ποτέ.Άρα δεν φτάνουν μόνο οι ιδέες αλλά και πρακτικές λύσεις.Προτείνω λοιπόν τα εξής:
α) Ποσοτικές εκτιμήσεις χρήσης(κατανάλωσης) υλικών, ανά υπηρεσία, ώστε να αποφεύγονται τα φαινόμενα να ξοδεύουν σε υπηρεσίες υλικά που κανονικά δεν έπρεπε να χρησιμοποιούνται.
β) οι υπεύθυνοι παραλαβής-αποθηκάριοι,με αυξημένες αμοιβές,θα καθίστανται οικονομικά υπέυθυνοι για τις ατασθαλίες αλλά θα επιβραβέβονται για την καλή χρήση.
γ)υλικά-μηχανήματα-εξοπλισμός που θα μένουν αχρησιμοποίητα θα επιβαρύνουν οικονομικά τον παραγγέλοντα ή τον υπεύθυνο της καθυστέρησης,όποιος κι αν είναι.(τα Φ.Ε εδώ θα βοηθούσαν πολύ)
δ)Διαγωνισμοί που θα γίνονται,μειοδοτικοί,και δεν θα αντιστοιχούν με την πραγματική αγορά(τιμές ψεύτικες) θα επιβαρύνουν οικονομικά τον εντολέα-ελεγκτή και τον μειοδότη (για αισχροκέρδια ίσως)αλλά και τους υπολοίπους προσφορείς ( για συνέργεια).
ε)Μόνιμη(ή ετήσια) και κεντρική περιγραφή υλικών και μηχανών-μηχανημάτων για να αποφευχθούν οι φωτογραφικοί διαγωνισμοί.
στ)Σώμα ελεκτών με δύο τμήματα, το ένα θα είναι το ελεγκτικό(θα πραγματοποιεί ελέγχους στις υπηρεσίες) και το άλλο πιστοποίησης, θα "ανακατεύεται" με την αγορά(υπάρχουν τρόποι) για να εντοπίζονται (όχι άτομα αλλά)τιμές και πρακτικές κλοπής δημοσίου χρήματος(πάντα η αγορά ξέρει).
ζ)Στάδια παρακολούθησης της εκτέλεσης του έργου-διαγωνισμού,σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, για να κυρηχθεί έκπτωτος άμεσα ο υπαίτιος μειοδότης και να επιβαρύνεται με τα έξοδα του νέου διαγωνισμού και του κόστους καθυστέρησης.
η) οι όποιες ανατιμήσεις-ανακοστολογήσεις να εγκρίνονται από κοστολογική υπηρεσία του Δημοσίου (και με βάση το Φ.Ε).

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  DimKaramitsas Σαβ Μαρ 22, 2008 1:37 pm

Ας τα πάρουμε λοίπόν ένα - ένα, ξεκινώντας από το 1ο

Η δημόσια διοίκηση στην χώρα μας εξυπηρέτησε το εξουσιαστικό φαινόμενο και όχι τον πολίτη. Αυτή είναι η φιλοσοφία της από την αρχή σχεδόν της γέννησης του Ελληνικού κράτος. Παρά την όποια προσπάθεια του Ι. Καποδίστρια, να εκφράσει η διοίκηση την επικουρία της προς τον πολίτη, όλα καταστράφηκαν με τον Οθωνα και την 1η Γερμανοκρατία στην Ελλάδα.

Το κράτος και το όργανό του, η δημόσια διοίκηση πρέπει να παύσει να αποτελεί ελεγκτικό μηχανισμό και μηχανισμό επιβολής.
Πρέπει να σκεφτούμε την ουσία της "δημόσιας διοίκησης", που δεν θα έπρεπε να αποτελεί τίποτε άλλο από υπαλλήλους του πολίτη. Δυστυχώς οι θεσμοί δημιοιυργούνται για να εκφράσουν εξουσίες και να αποτελέσουν γραφειοκρατικές δομές που δημιουργούν αυτεξουσίες.

Τι σημαίνει αυτό: ότι πρέπει να αλλάξουμε την μορφή και την κατεύθυνση των δημοσίων υπηρεσιών, ώστε να εξυπηρετούν τον πολίτη και όχι εξουσίες και γραφειοκρατικά αυτεξούσια.

Πως;
Πολλά έχουν γραφτεί και πολλά έχουν δήθεν αποπειραθεί να πράξουν οι αυτοαναπαραγόμενες τελικά πολιτικές εξουσίες.
Στην ουσία τίποτα δεν ανταποκρίνεται στην βούληση του πολίτη και τίποτα δεν επιτυγχάνεται, εκτός από μία γενική απογοήτευση.

Υπάρχει όμως λύση και λέγεται δημοκρατία.
Μόνο μέσα από την δημοκρατία με την δημιουργία δυνατοτήτων προσδιορισμού, καθορισμού και ελέγχου δύναται η δημ. διοίκηση να εκφράσει πραγματικά την βούληση του πολίτη.
Για τον λόγο αυτό και στο ΠΑΣΟΚ του Ανθρώπου προτείνεται η δημιουργία θεσμών δημοκρατίας.
Στην παρούσα ιστορική συγκυρία οι θεσμοί που προτείνονται είναι είτε τακτικοί (δημοκρατική αρχή) είτε έκτακτοι (ψηφοφορίες, δημοψηφίσματα).
Ετσι εκφράζεται και διοικεί ο πολίτης και όχι οι μηχανισμοί εξουσίας και γραφειοκρατείας.

Αυτή είναι η αρχή μου και έτσι μόνο μετατρέπεται σε όργανο της κοινωνίας των πολιτών , της κοινωνίας των ανθρώπων, η δημόσια διοίκηση.

DimKaramitsas

Αριθμός μηνυμάτων : 61
Ημερομηνία εγγραφής : 11/03/2008

http://dialogoskoinonia.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Κάθαρση και διαφάνεια στις Δ.Υ

Δημοσίευση  thepos Σαβ Μαρ 22, 2008 8:25 pm

Διαβάζω με πραγματικό ενδιαφέρον τα κείμενα σου σύντροφε Καραμήτσα μα και πάλι θα ήθελα να ακούσω,με πολύ ενδιαφέρον είναι αλήθεια, με ποιούς τρόπους θα μπορέσουν οι σχέσεις πολίτη-Δημοσίου υπαλλήλου-γραφειοκρατικού μηχανισμού,να αλλάξουν ώστε να είναι υγιείς ισότιμες και να κατατείνουν προς το ίδιο σημείο,την εξυπηρέτηση του πολίτη με όρους αξιοπρεπείς για τους υπαλλήλους;

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημοσιες υπηρεσίες παρόν και μέλλον

Δημοσίευση  thepos Κυρ Μαρ 23, 2008 12:44 am

Είχα την τύχη να ζω τους τελευταίους μήνες εκτός Ελλάδος (Δυτ.Ευρώπη)και αυτό με έφερε υποχρεωτικά σε επαφή με το σύστημα υγείας στο εξωτερικό αποκομίζοντας έτσι ορισμένες εμπειρίες από το πως εισπράτει ο κάθε πολίτης αυτό το σύστημα και πως σε γενικές γραμμές λειτουργεί.Ακούστε λοιπόν ορισμένες παραμέτρους του:
α)Το δημόσιο σύστημα υγείας κυριαρχεί (σχεδόν)ολοκληρωτικά ενώ το όποιο ιδιωτικό όπου υπάρχει απλώς καλύπτει κάποια φυσιολογικά κενά.Κανείς λοιπόν δεν θα πάει σε "εξωτερικό" γιατρό γιατί δεν χρειάζεται.
β)Όλοι είναι ενταγμένοι σ'αυτό το σύστημα (και οι ιδιωτικές ασφαλιστικές), που έχει απεμπλακεί από τον κλάδο σύνταξης και αυτό του δίνει αυτονομία κινήσεων και ευελιξία.
γ)Οι κρατήσεις ,στους μισθούς, είναι ικανές να εξασφαλίσουν σε όλους μια πολύ καλή ιατρική περίθαλψη,χωρίς παιδιά και αποπαίδια, σε σημείο που να μην υπάρχει το άγχος που υπάρχει στην Ελλάδα του τι θα γίνει αν πάθω κάτι.
δ)Οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας έχουν συμπεριφορά ανθρώπου απέναντι σε άνθρωπο και όχι θεού ή έστω παντοδύναμου δικτάτορα μια και όλοι οι εργαζόμενοι σε όποιο κλαδο έχουν την δική τους αξία και αξιοπρέπεια.
ε)πουθενά δεν θα κάνουν περισσότερα από όσα "πρέπει" μα ούτε και λιγότερα.
στ)η όποια επαφή σου με το σύστημα υγείας θα γίνει μέσα από προσυνεννόηση και σε καθορισμένη ώρα χωρίς να σε σμπρώχνουν να σου παίρνουν την σειρά και άλλες τέτοιες φαιδρότητες.
ζ)Αν δεν χρειαστείς κάποια άλλη εξέταση και θα χρειάστείς μόνο κάποια πληροφόρηση αυτή θα φτάσει στο σπίτι σου μέσω ταχυδρομείου ή ο γιατρός της περιοχής σου θα σε ενημερώση σε καθορισμένο ραντεβού χωρίς αυτά τα ατελείωτα τρεχαλητά από όροφο σε όροφο.
η)Το ιατρικό σου ιστορικό είναι καταγεγραμμένο στον ιατρό της περιοχής σου, όπου και ανήκεις, και σε ακολουθεί παντού μια και όλα συνδέονται ηλεκτρονικά.
θ)Ο όρος ιατρός περιοχής σημαίνει ότι η πόλη σου είναι χωρισμένη σε μικρούς τομείς,ανάλογα πληθυσμού,και σε κάθε τομέα υπάρχει ένα ιατρείο με ένα ή δύο ή τρεις γιατρούς όπου και ωφείλεις να γραφτείς, να επισκεφτείς για όποιες εξετάσεις και να σε παραπέμψουν σε όποιο Νοσοκομείο χωρίς να χρειάζεται να παρακαλάς κανένα να τρέχεις από εδώ και εκεί, ακόμη ίσως και να μην πας μια και μπορείς, αν αδυνατείς, να ζητήσεις να έρθουν αυτοί.
ι) επίσης σε κάθε ιατρείο αντιστοιχεί και ένα φαρμακείο(ή δύο το πολύ) και από εκεί παίρνεις φάρμακα μετά από e-mail του γιατρού και δεν μπορείς να αγοράσεις ότι θέλεις,επειδή σου τό'πε ένας φίλος σου ή φίλη σου.
Χωρίς να είναι όλα τέλεια,είναι όμως ανθρώπινα,έχουν προσφέρει μια αξιόπιστη λύση στους κατοίκους της χώρας τους ελέγχοντας ταυτόχρονα και την αλόγιστη σπατάλη και την πολυφαρμακία αλλά και την άνευ λόγου και σκοπού αλόγιστη μετακίνηση του κόσμου προς τα Νοσοκομεία που αποδίδουν τελικά τα μέγιστα και πάντα σε ανθρώπινες, για ιατρούς και ασθενείς, συνθήκες.

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Εξυπηρέτηση πολιτών μέσω mail

Δημοσίευση  PanagiotisP Κυρ Μαρ 23, 2008 1:29 am

Πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις Thepo. Μας βάζεις σε σκέψεις.

Εξυπηρέτηση πολιτών μέσω mail !!!!!

Για αρχή θα μπορούσαν να ενσωματωθούν αμέσως τα mail. Αν από αύριο όλες οι υπηρεσίες ήταν υποχρεωμένες να απαντούν και στα mail των πολιτών αυτό θα μας έβγαζε άμεσα από μεγάλη ταλαιπωρία, ουρές κλπ. Αν ήξερε ο κόσμος από τι μπελά θα ανακουφιζόταν! Λοιπόν πως σας φαίνεται η πρόταση να ενσωματωθεί άμεσα στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας όλων των δημόσιων υπηρεσιών οδηγία ώστε οι υπεύθυνοι εξυπηρέτησης, οι γραφιάδες στην εφορία κλπ να είναι όλοι υποχρεωμένοι να απαντούν σε mail!

Thepo πες μας κι άλλα!

PanagiotisP
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 258
Ημερομηνία εγγραφής : 27/02/2008
Ηλικία : 41
Τόπος : Αθήνα

http://web4democracy.blogspot.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  DimKaramitsas Κυρ Μαρ 23, 2008 12:05 pm

[b][b]Θα συμφωνήσω φυσικά με τον thepo, αλλά θα προτιμούσα να με διαβάζετε [/b][/b]


Γράφω παραπάνω :
...
"Καθιερώνεται παράλληλα τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες με δυνατότητα του πολίτη να λαμβάνει ηλεκτρονικά και άμεσα κάθε απαραίτητο πιστοποιητικό ή βεβαίωση.
Η γραφειοκρατία αυτής της μορφής είναι εύκολο πλέον να νικηθεί."

DimKaramitsas

Αριθμός μηνυμάτων : 61
Ημερομηνία εγγραφής : 11/03/2008

http://dialogoskoinonia.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημοσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  thepos Κυρ Μαρ 23, 2008 2:47 pm

Σύντροφε karamitsa δεν διεκδικώ πατρότητα άλλωστε τα ζω αυτά και απλώς τα περιγράφω.Παρ' όλα αυτά θα επισημάνω ότι γράφεις πυκνά και είναι φυσικό,αν και σε διαβάζω γιατί μ'αρέσει το πάθος σου,να μην μπορώ να επισημάνω κάθε φορά την πατρότητα των σκέψεων που μου δημιουργούνται.Φιλικά thepos

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημόσιες Υπηρεσίες

Δημοσίευση  thepos Τρι Μαρ 25, 2008 1:06 am

Υπήρχε στην χώρα μας ένας θεσμός όποιος λειτουργούσε για πολλά χρόνια και καταργήθηκε,για λόγους εξοικονόμισης μερίκών μισθών ίσως ή για προώθηση ιδιωτικών συμφερόντων,το πιο πιθανό, το ΠΙΚΠΑ.Για όσους λόγω ηλικίας δεν το θυμούνται ήταν ο θεσμός που ασχολούνταν μόνο με τα βρέφη ως μία ηλικία και τους ΔΩΡΕΑΝ εμβολιασμούς τους.Ταυτόχρονα λειτουργούσε και συμβουλευτικά για ΄την μητέρα.Αυτόν τον υπέροχο θεσμό που τόσο κόσμο βοήθησε αντί να τον στηρίξουν και να τον επεκτείνουν τον έκλεισαν "εν μία νυκτί".Εδώ που είμαι μελαγχολώ βλέποντας πόσο καλά λειτουργεί και πόσο τεράστιο έργο προσφέρει.Ας το ξαναβάλουμε λοιπόν στο πρόγραμμα και είναι σίγουρο ότι πολλές μανούλες θα μας ευγνωμονούν

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  DimKaramitsas Τετ Μαρ 26, 2008 11:11 am

To ΠΙΚΠΑ, καταργήθηκε με το Ν.3106/2003 (ΦΕΚ30Α/2003) ... . 2003 .... .

DimKaramitsas

Αριθμός μηνυμάτων : 61
Ημερομηνία εγγραφής : 11/03/2008

http://dialogoskoinonia.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  thepos Τετ Μαρ 26, 2008 10:28 pm

Το ξέρω σύντροφε και νομίζεις ότι δεν χάσαμε απ'όλα αυτά; γιατί είχαμε άδικο και πρέπει σαν μεγάλο κόμμα που είμαστε να παραδεχτούμε τα λάθη μας και να το αλλάξουμε.Εγώ τώρα "ζω" έναν αντίστοιχο οργανισμό και μπορώ να πω ότι η προσφορά του είναι τεράστια και οι χρήστες του είναι υπέρευχαριστημένοι και βέβαια τα προβλήματα που λύνει είναι πολλά.

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Πρόταση για Νοσοκομεία με γενικότερες εφαρμογές

Δημοσίευση  thepos Παρ Μαρ 28, 2008 12:18 am

Πάντα αναρωτιούνται,σε όλες τις κυβερνήσεις,που είναι τα λεφτά και πως θα αναπτύξουν τους διαφόρους τομείς κλπ. Όμως σύντροφοι λεφτά πάντα υπάρχουν και θα υπάρχουμ αρκεί να υπάρχει σωστός προγραμματισμός και αξιοποίηση.Γιατί λέω αυτές τις γενικότητες εξηγούμαι :
Οι διάφοροι γιατροί,νοσηλευτές, παραϊατρικά κλπ διαμαρτύρονται, με το δίκιο τους οι περισσότεροι για τις κακές αμοιβές.Από την άλλη οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για κακές συνθήκες περίθαλψης, λάθη και παραλείψεις γιατρών και προσωπικού.Οί επιχειρήσεις από την άλλη μαζί με το δημόσιο και τους οργανισμούς υποφέρουν από τις ασθένειες,πραγματικές και μη και τα ταμεία από το κόστος νοσηλείας.
Αν όλοι αυτοί όμως μετά από έναν σωστό διάλογο αποφασίσουν ένα μέρος από το πραγματικό κόστος νοσηλείας κάθε εργαζομένου να το επενδύσουν στην υγεία σε μισθούς υλικό κλπ όχι όμως έτσι αλλά με όρους,όρους που θα εξασφαλίζουν την ταχύτερη εξυπηρέτηση και ίαση των ασθενών μέσα από καλύτερη οργάνωση, καλύτερη νοσηλεία και συνειδητή εργασία του προσωπικού από την μια και γεναία αύξηση των αμοιβών από την άλλη τότε ίσως θα μιλούσαμε για άλλη εποχή.Φανταστείτε μόνο να εξαρτάται ο μισθός σας από το αν ο συνάδελφός σας εργάζεται ή απλώς "λουφάρει" και εσείς απλά μέχρι τότε τον καλύπταται γιατί δεν σας ένοιαζε ή αν ένα "σύνηθες" ιατρικό λάθος όπως μονίμος ακούγεται από τα χείλη γιατρών στις αντίστοιχες δίκες είχε σε όλους τους εργαζομένους του νοσοκομείου ή του τμήματος οικονομικό αντίκτυπο ποιός θα το τολμούσε.Ωφείλω βέβαια να πω ότι όλα τα μέτρα κρύβουν πάντα και μια σκοτεινή όψη όμως ίσως είναι ένα ρίσκο που πρέπει να πάρουμε.

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Απ: Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  MariosOtabasidis Δευ Μαρ 31, 2008 3:15 pm

STOP τα κατεβατά , με ένα λίνκ που θα οδηγεί στο πρόγραμμα του ΠαΣοΚ πιστεύω θα είμαστε οκ.

Στο θέμα των νοσοκομείων ο τότε υπουργός υγείας του ΠαΣοΚ 2000-2004 είχε κάνει μία τέτοια προσπάθεια αλλά για άγνωστο λόγο δεν προχώρησε.

Στο θέμα των νοσοκομείων πονάνε τα φακελάκια .

Γενικά στις δημόσιες υπηρεσίες υπάρχει το πρόβλημα της μονιμότητας , εάν δηλαδή οι υπάλληλοι μπορούν και κρίνονται με βάση το έργο τους , σίγουρα το όλο σύστημα θα ήταν αλλιώς.

Κάτι πιο συγκεκριμένο δεν έχω να πω , απλά παρακολουθώ! Laughing
MariosOtabasidis
MariosOtabasidis

Αριθμός μηνυμάτων : 9
Ημερομηνία εγγραφής : 10/03/2008
Ηλικία : 36
Τόπος : Θεσσαλονίκη-Εύοσμος

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημοσιες υπηρεσίες δημόσιες τοποθετήσεις

Δημοσίευση  thepos Σαβ Απρ 05, 2008 9:09 pm

Αγαπητέ σύντροφε Otabasidi και συντοπίτη.Αν ήθελα λίνκ με το ΠΑΣΟΚ δεν θα υπήρχε λόγος να συμμετάσχω σε ένα φόρουμ.Εδώ,εγώ αυτό κατάλαβα, κάνουμε μια προσπάθεια να εκφράσουμε τις αγωνίες μας και τις σκέψεις μας γύρω από διάφορα προβλήματα σύμφωνα με τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας.Το ΠΑΣΟΚ από μόνο του δεν είναι η απάντηση σε όλα,αν ήταν δεν θα είχε χάσει.Περιμένω λοιπόν να ακούσω, με μεγάλο σεβασμό, και τις δικές σου προτάσεις.Εγώ τόσο ξέρω τόσο γράφω.

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Κάθαρση και διαφάνεια στις δημόσιες υπηρεσίες Empty Δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσίευση  thepos Σαβ Απρ 12, 2008 8:10 pm

Αγαπητέ σύντροφε Χρήστο
Νομίζω ότι δεν με διαβάζεις.Έκανα τις προτάσεις αυτές μετά από σημειώματα που έχω γράψει και γιατί προσπάθησα να δείξω ένα δρόμο,ίσως λανθασμένα, συνέχειας του Φόρουμ.Χαίρομαι κατ'αρχην για τον αντίλογο.Επίσης θέλω να σου πω ότι όχι μόνο δεν καταφέρομαιεναντίον των δημοσίων υπαλλήλων αλλά του 'ναντίων.Ποιές ήταν οι προθέσεις μου:α) Θεωρώ απαράδεκτο να καταλαμβάνουν της υψηλές δημόσιες θέσεις οι διάφοροι πολιτευτές ή φίλοι ή μελλοντικοί υποψήφιοι των κομμάτων εν είδη λαφύρου μετά τις εκλογές και κατά την διάρκεια της όποιας διακυβέρνησης.Τις θέσεις αυτές θα πρέπει να τις καλύπτουν ιεραρχικά οι υπάλληλοι του τομέα που και το αντικείμενο γνωρίζουν και πιο αποτελεσματικοί μπορεί να γίνουν. β)¨οσον αφορά το (ηλεκτρονικό)έντυπο που προτείνω ωφείλω να παρατηρήσω τα εξής: Πουθενά μέχρι τώρα όπου και αν έχω πάει δεν έχω παραλάβει κάποιο έντυπο που να δηλώνει σαφώς τι δικαιολογητικά έχω προσκομίσει ποια χρειαζόταν και γιατί απορρίφθηκε η αίτηση μου.Ίσως λοιπόν την ώρα που ο εκάστοτε υπάλληλος με εξυπηρετεί και καταχωρεί την επίσκεψη μου να έπρεπε να παίρνω και εγώ ο πολίτης ένα αντίγραφο για να ξέρω και να μπορώ να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας όταν μου λένε ότι δεν τους έχω προσκομίσει κάτι ή ότι δεν το δικαιούμαι ενώ αντίστοιχα δίπλα μου άλλοι περιχαρείς παίρνουν θετικές απαντήσεις.γ)όσον αφορά τους προυπολογισμούς κλπ θα πρέπει επιτέλους κάποτες να μπει ένα τέλος στην ασυδοσία,από όπου και αν προέρχεται και να υπάρχει και λογοδοσία αλλά και ευθύνη για τα πεπραγμένα.Όλοι έχουμε ακούσει μετά από εγκατάσταση νέου υπουργού,υφυπουργου γεν γραμματέα κλπ να αλλάζουν τις διακοσμήσεις τα χαλιά τα αυτοκίνητα και δεν ξέρω τι άλλο αλλά χρήματα για τον τομέα τους δεν υπάρχουν.Θέλεις κύριε ή κυρία να βάλεις περσικό χαλί να βάλεις από την τσέπη σου όχι από την δική μου.
Περιμένω με αγωνία τα σχόλια σας γιατί έτσι το φόρουμ παίρνει ζωή.
Συντροφικά Thepos

thepos

Αριθμός μηνυμάτων : 238
Ημερομηνία εγγραφής : 16/03/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης